De website Shmuplations, die interviews met game-ontwikkelaars vertaald, heeft nu een oud interview met Shigeru Miyamoto vertaald uit het jaar 2000. Het ging om een interview met het Japanse gamemagazine Game Meastro. In dit interview vertelt Miyamoto hoe hij op het idee kwam achter de welbekende Mario buizen. Nintendo moest een manier verzinnen om vijanden “die naar de onderkant van het scherm gingen weer aan de bovenkant te laten verschijnen”. Toen hij in Kyoto liep zag hij “een plastic buis uit de muur steken”. En zo kwam hij tot de oplossing. Naast het idee achter de buizen gaat het interview ook in op hoe ze erop kwamen om van Mario een loodgieter te maken. Het hele interview is hier terug te lezen.
Aanmelden
Welkom! Log in op je account
Je wachtwoord vergeten? hulp krijgen
Account aanmaken
Privacy
Account aanmaken
Welkom! registreer voor een account
Er zal een wachtwoord naar je gemaild worden
Privacy
Wachtwoord herstel
Vind je wachtwoord terug
Er zal een wachtwoord naar je gemaild worden