Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Bedrijven spelen in op Pokémon GO hype

Pokémon GO is razend populair. Bedrijven hebben dat ook door en proberen mensen door middel van de app naar hun winkels te lokken. Dit doen ze bijvoorbeeld door “lures” in nabijgelegen PokéStops aan te zetten, of door een samenwerking met Niantic aan te gaan.

Pokémon GO is razend populair. Bedrijven hebben dat ook door en proberen mensen door middel van de app naar hun winkels te lokken. Dit doen ze bijvoorbeeld door  “lures” in nabijgelegen PokéStops aan te zetten, of door een samenwerking met Niantic aan te gaan.

Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de McDonalds in Japan, waar de app afgelopen donderdag uitkwam. Deze heeft een deal met Niantic gesloten, waardoor alle 2900 vestigingen van McDonalds in Japan een PokéStop of een gym hebben.  Sinds de release van de app, die ook daar al snel bovenaan de downloadlijsten stond, is het aandeel van Mac Donalds Japan met zo’n 18% gestegen.

Zo’n samenwerking is in Nederland momenteel nog niet mogelijk. Dat betekent echter niet dat bedrijven niet creatief omgaan met de mogelijkheden die Pokémon GO met zich meebrengt.  Zo nodigden verschillende Media Markten vorige week mensen uit om Pokémon te komen vangen in hun vestigingen. Zij zette tussen 12:00 en 16:00 lures aan bij PokéStops in de buurt. Andere bedrijven zetten berichten op hun social media met foto’s van bijzondere Pokémon die zijn gevangen in hun buurt. Albert Heijn gaat hierin zelfs nog een stap verder met hun “Pokemappie”, een kaart waarop te zien is welke Pokémons er in hun vestigingen gevangen zijn.

Inmiddels zijn er eigenlijk al te veel voorbeelden om op te noemen.  Hieronder kun je bijvoorbeeld zien hoe Bavaria zelfs een heuse Pokémon GO kroegentocht organiseerde. Maar het zijn niet alleen bedrijven die de toegevoegde waarde van Pokémon GO ontdekken. Zo is er iemand in Zwolle een heuse “Pokémon GO Taxi” begonnen, waar je voor €10,- een ritje langs interessante PokéStops en een drankje krijgt.