Daily Nintendo

Jouw online Nintendo Magazine

Square Enix over de remaster van Final Fantasy VIII

Waarom het 'verloren deel' nu pas naar moderne platforms komt.

Waarom het ‘verloren deel’ nu pas naar moderne platforms komt.

Final Fantasy VIII is lange tijd een beetje de vreemde eend in de bijt geweest. De meeste titels in de serie kregen de ene na de andere rerelease, maar het achtste deel bleef altijd uit. Hier kwam verandering in toen Square Enix de remaster van Final Fantasy VIII aankondigde tijdens E3 2019, voor onder andere Nintendo Switch.

Famitsu sprak recentelijk met Yoshinori Kitase over de remaster van de game. Hier werd gevraagd waarom nu werd besloten Final Fantasy VIII opnieuw uit te brengen. Kitase zei dat ondanks dat hardware blijft verbeteren, fans nog altijd de originele games uit de serie willen blijven spelen. Hieruit kwamen de remakes van deel zeven tot en met negen. Hoewel Final Fantasy VII en IX soepel konden worden geport, wilde het team wat langer stilstaan bij het verbeteren van de graphics van Final Fantasy VIII. Vandaar dat de ontwikkeling wat langer heeft geduurd.

Volgens Kitase waren verschillende ontwikkelaars die aan de originele versie van de game hebben gewerkt ook betrokken bij de remaster. Hiroshi Harata, die de programmeur van het gevechtssysteem was voor het origineel, is nu betrokken als director van de remaster. Daarnaast is Tomohiro Kayano, die aan de originele character models werkte, ook weer van de partij. Het upgraden van deze models was ook het grootste struikelblok voor deze remaster. Het kostte extra veel tijd alles te verfijnen en klaar te maken voor de next-gen hardware.

Bron